torsdag 11. oktober 2012

Tanker om tibber og stimuli

Tibbene kan brukes til mer enn å ligge i sofaen å varsle da det kommer noen..
De har nemlig en ypperlig nese!!
Jeg hadde jo lenge lagt merke til denne nærmest ekstreme snusinga da vi var ute på tur i skogen

Her har Wilma funnet seg en "deilig elgbæsj". 
Det er ikke lenge hun får ha den i fred
                                                                             før Millie tar den og spiser den opp!! :)

Før tibbenes tid har jeg hatt andre hunder og har drevet noe med lydighet og agility.
Det syns jeg var kjempeartig!

Vi hadde en Briard og det var så gøy å se hvor fort han lærte!!
Savner IKKE det å ha stor hund, men det å
BRUKE hundene til noe som ikke koster
skjorta 
+ noe som er raskt å komme i gang med (tilmålt tid)
Utstillingene blir for meg litt for sjelden,
fordi jeg har tre unger som prioriteres nå
og dagene/helgene er travle.

Men noe MÅ bare være BARE MITT
-og det er blant annet aktiviteter med hundene.

Vi er på utstillingstrening i regi av Gjøvik hundeklubb,
+ utstillingstrening på egenhånd, men dette tilfredstiller ikke helt mitt ønske for hundehold
Jeg vil MER
Blodsøk blant annet er super hjernetrim!
Vi har dessverre ikke fått søkt så mye som vi hadde tenkt denne høsten,
men Wilma og Millie sporer blodet som bare rakker`n de!!
-Og blodet er i fryser`n

Her bedrives "latmannssøket", som jeg kaller det,
Kaster go`biter utover, så må det jobbes!
De elsker det..godterigrisene!! :D

Søk er ypperlig stimuli for intelligente tibbetusser <3
-og så klart de kan brukes til mer enn
sofakos, turer og utstilling!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar