fredag 23. mai 2014

Til minne

Aldri vil mine tidligere hunder bli glemt!
Hver og en har de hatt sin spesielle plass i mitt hjerte!
Først kom Scicco
Han var en en mix av engelsk setter og mellompuddel
Verdens beste og mest lojale venn, lydig og en drømmehund
som fulgte meg fra jeg var 18 til jeg var 32
Alltid i mitt hjerte
(Bilde kommer)
Så kom Elvis, en Briard.
Han var en staslig herremann, med vokterinstinktet på plass
Trente masse lydighet og agility med han..det var moro!!
Jeg vil alltid syns at Briard er en av de flotteste hunderasene,
men krevende og masse pelsstell!
så da var jeg kurert for store hunder ;)
(Bilde kommer)


Etter å ha lest og lest, sto valget mellom Phalene/Papillon eller Tibetansk spaniel.
Besøkte en kennel og da ble det til at vi gikk for tibbe!
Leo, en omplasseringshund, kom til oss da han var 8 mndr
Han var nyyydelig, syns jeg!!
MEN så skjedde noen uheldige episoder...
Han mistet det ene øyet og endret personlighet
 Tilla kom til oss som valp..og vi forgudet henne!!!
Leo også! :)
De to var sammen om alt!
Tilla var en DRØM av en hund!! Helt spesiell og alltid logrende og glad!
En kveld vi hadde hundevakt for dem og vi var i selskap,
stakk de av..
Tille ble funnet skadet  i veien, med Leo ventende ved sin side :(
Livet hennes sto ikke til å redde
Bare 6 mndr etterpå måtte vi også avlive Leo
Vedkommende som kjørte på henne/de
Skrev i avisen at 2 hunder var påkjørt, og dro...
Kanskje det var slik..
for Leo ble aggresiv etter dette
Et forferdelig trist kapittel i mitt liv, 
men i dag klarer jeg å tenke på Leo og Tilla uten å gråte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar