søndag 1. desember 2013

Planer for Millie

Millie har dessverre avlssperre! 
Grunnen til det er at oppdretter brøt de etisk retningslinjer for avl i NKK
Dette kan du lese om her:
Etiske-retningslinjer for avl og oppdrett

I dette tilfellet fikk mor til Millie kull for hver løpetid hun hadde..tre etter hverandre :P 
Mor og far er også litt for nært beslektet. 

Jeg har fått bekreftelse fra NKK 
om at det er ingenting feil med kullet. 

Etter mye om og men, fram og tilbake
-Masse tanker..
-Utstilllinger hvor Millie har gjort det veldig bra!
(Jepp, hun ligger innenfor standarden for Tibber :) ) 
Hun mangler KUN storcertet for å bli Nuch! ;) 
-Helsetester som er tatt av henne, har gitt gode svar! 
Dvs: Patellalukserasjon: 0/0, Øyelysning u.a og PRA3 clear
-Ved siden av dette har hun et veldig flott gemytt!
Rolig og snill som dagen er lang! 

-Er jeg kommer fram til at Millie skal ha et kull etter seg! 
Jeg liker henne så godt-både utseendet og gemyttet,
og det var jo avl og oppdrett som har vært mine planer hele tiden! 
-Lenge trodde jeg det ikke var mulig, men
reglene for registrering av kull på avlssperrede hunder 
og dette skjemaet ble utarbeidet av NKK: 
Jeg kan takke min kontakt i NKK-Hedmark/Oppland for dette! 
Veldig, veldig snilt av han å engasjere seg i min sak :)
-Men han syns ikke det var riktig at uetikken skulle gå ut over valpekjøpere
(i slike tilfeller som dette) - og det har han jo rett i!  
Millie skal snart til veterinær for å bli klarert for avl..noe jeg tror vil gå bra, for hun er frisk! 
-Så har vi en hanne på lur ;) 
Sende inn skjemaet og håpe på positivt svar!! 

Det er ingenting feil med Millie, hun har det herligste temperament
og på toppen av det hele er hun en PEN tibbe!
Det klarer jeg faktisk å se, selv om jeg er noe subjektiv ;)
Hun blir sjekket mye mer enn det som er vanlig før et kull
+ at denne sammensetningen skal godkjennes før avl!
Hadde alle blitt det du.... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar